top of page

De kracht van testimonials

Waarom besluiten we naar een bepaalde film te kijken? Een grote reden kan zijn dat een vriend het ons heeft aangeraden, of omdat de film goede reviews kreeg op Rotten Tomatoes. Als dingen ons worden aanbevolen zijn we meer geneigd om ze te proberen. En dat is waarom testimonials zo krachtig zijn voor bedrijven, groot en klein.


Testimonials zijn video’s waarin je klanten spreken over de ervaring met je bedrijf en de diensten of producten die je aanbiedt. Maar wat zijn de redenen om dit als bedrijf in te zetten?





1. Klanten kiezen op basis van reviews

De eerste grote reden is dat peer reviews en sociaal bewijs de aandacht van potentiële klanten kunnen trekken. Consumenten gaan bewust op zoek naar online reviews en testimonials en baseren hier hun mening en keuzes op.


Klanten zijn veel beter geïnformeerd als het gaat om het maken van aankoopbeslissingen

Klanten van vandaag hebben dankzij het internet toegang tot een schat aan informatie binnen handbereik, dus ze zijn veel beter geïnformeerd als het gaat om het maken van aankoopbeslissingen. Door ervoor te zorgen dat je bedrijf verschillende testimonials online heeft staan op je website of sociale media , kan je jouw kansen op het winnen van nieuwe klanten vergroten. Volgens een onderzoek van Search Engine Journal zei namelijk 63% van de ondervraagden dat ze eerder geneigd zijn iets van een site te kopen als die productbeoordelingen en reviews heeft.



2. Betrouwbaarheid van je bedrijf verhogen

Een tweede reden is dat je als bedrijf meer vertrouwen zal uitstralen dankzij het gebruik van testimonials. Je spreekt niet over je eigen merk, maar laat klanten feedback geven. Dit zorgt voor geloofwaardigheid bij je publiek. Volgens zowel Search Engine Land als BrightLocal vertrouwt 88% van consumenten evenveel op online reviews als op persoonlijke aanbevelingen van mensen die ze kennen. Bij millenials, die zijn opgegroeid met het internet, loopt dit cijfers zelfs op tot 91%!




3. Goede marketingstrategie

Een derde en laatste reden is dat video’s een goede manier van marketing zijn. Visuele content spreekt aan en blijft ook langer hangen bij je doelpubliek. Zeker als deze video’s kort maar krachtig zijn, wij raden aan om onder de 3 minuten te blijven. Een testimonial is ook een mogelijkheid om je product of dienst in actie te tonen, en beelden zeggen nu eenmaal meer dan woorden waardoor mogelijke klanten meer inzicht krijgen in je product. Bovendien zijn visuele sociale media zoals Instagram en TikTok heel populair en kan je deze content hierop ook verspreiden.



To testimonial or not to testimonial?

Testimonials zijn een geweldige manier om je merk, product of dienst bij nieuwe klanten onder de aandacht te brengen. Het stelt mensen in staat om je merk te zien vanuit het perspectief van mensen zoals zij en wekt meer vertrouwen bij potentiële klanten. Het levert bovendien content op om in te zetten op je sociale media.



Geïnteresseerd in het creëren van testimonials van jouw klanten, maar geen idee waar te beginnen?


Contacteer ons en wij helpen je graag verder! 📞

bottom of page