Nieuwe LinkedIn features & hoe deze in te zetten als bedrijf

Het is geen geheim meer dat LinkedIn een absolute must is voor bedrijven. Van nieuwe werknemers aantrekken tot netwerken met gelijkgestemde zielen en het belangrijkste voor je business: het generen van leads. Dit is het grootste doel van “Productpagina’s”, de nieuwste functie op LinkedIn.





Wat zijn productpagina’s?


Voor bedrijfspagina’s op LinkedIn is er recent een nieuwe functie bijgekomen: de productpagina’s. Maar wat zijn deze nu precies?


Onder een tabblad op de pagina van je bedrijf kan je tot maximaal 35 producten of services in de kijker zetten. Naast een productbeschrijving en foto’s en video’s, is het belangrijkste onderdeel het sociale bewijs. Klanten die je product gebruiken kunnen belicht worden, net als hun beoordelingen en recensies. Deze feedback is publiekelijk zichtbaar en kan dus je bedrijf en je producten valideert in de ogen van mogelijke klanten. Niet enkel de betrouwbaarheid wordt verhoogd, maar ook de kans op sales. Op de pagina is er namelijk plaats voor meerdere call-to-actionknoppen om zo waardevolle acties te stimuleren bij bezoekers.


Meer hierover vind je uiteraard ook terug op de site van LinkedIn


Nieuwe features


Naast het lanceren van de productpagina’s, blijft LinkedIn met extra features komen om deze pagina’s te optimaliseren.


  1. Het eerste van deze features is de “Lead Generation Forms”. Aan de hand van een formulier met vooraf ingevulde LinkedIn-profielgegevens, kunnen gebruikers u hun professionele info met slechts een paar klikken kunnen sturen. Dit verlaagt de drempel om contact op te nemen.

  2. De tweede feature is “LinkedIn Search”, dat ervoor zorgt dat producten nu ook gezocht kunnen worden via de zoekbalk.

  3. De derde feature heeft te maken met SEO. Het merendeel van kopers gaat niet meteen LinkedIn gebruiken om op zoek te gaan naar bepaalde producten of diensten. Daarom zullen productpagina’s binnenkort ook worden opgenomen in favoriete zoekmachines zoals Google.


Voorlopig zijn de productpagina’s van LinkedIn wel enkel nog maar beschikbaar voor B2B-bedrijven. Het lijkt ons in ieder geval heel interessant om op deze manier je producten als bedrijf aan te bieden en zo je kans op leads te verhogen.



Hulp nodig bij het opzetten van een LinkedIn-strategie of wil je begeleiding voor social selling? Geef ons een seintje, we staan klaar om je te helpen.