Hey, ik ben Anne-Sophie en heb de afgelopen twee maanden als stagiaire mogen werken bij The Value Agency. Het was een leuk, spannend en leerrijk avontuur dat ik hier heb mogen beleven.

Als stagiaire bij The Value Agency ben je zeker en vast part of the team. Al vanaf het eerste moment voelde ik me compleet op mijn gemak en geaccepteerd door iedereen.
Met mijn mening en ideeën werd direct rekening gehouden, wat me een geruststellend gevoel gaf. Van niksen is er geen sprake bij The Value Agency, je wordt direct in the business gegooid.
Als stagiaire bij The Value Agency ben je zeker en vast part of the team!
Wat heb ik nu eigenlijk allemaal bijgeleerd als grafisch ontwerper? Veel, maar niet enkel op grafisch vlak. Als stagiair kreeg ik hier de mogelijkheid om van alles wat te kunnen proeven. Hier een paar toppers waaraan ik heb mogen meewerken:
Brandbook
Omdat The Value Agency afgelopen twee maanden bezig is geweest met een nieuwe huisstijl te implementeren, heb ik voor hen een brandbook mogen maken waarin hun huisstijl uitgebreid wordt weergegeven. Een brandbook is een belangrijk aspect van elk bedrijf en daarom dat het een extra leuke kick geeft om dit tot een goed einde te kunnen brengen.
Aansluitend op hun huisstijl wensten ze wat wijzigingen aan te brengen aan hun website voor een optimale usability voor de gebruiker. Hiervoor heb ik dan een sectoranalyse gedaan, wat een interessante manier was om bij te leren over de digital marketing en branding sector.
Creativiteit
Verder heb ik mee mogen brainstormen over een nieuwe naam voor een nieuwe branding klant, hierbij werd mijn creatieve gedachtegang wel serieus op de proef gesteld. Dit was ook het geval bij het maken van een flyer voor Mater Dei. Maar na veel frustraties en vastzitten, heb ik wel een mooi eindresultaat aan de klant kunnen aanleveren dankzij de ondersteuning van het team. Wanneer het wat moeizamer verliep met de opdrachten of ik wat vastzat, kon ik namelijk altijd rekenen op de extra motivatie van het TVA-team. Nooit te snel opgeven is de boodschap!
Nooit te snel opgeven is de boodschap!
Een win-win
Wat mij vooral opvalt bij mijn stage, is dat ik als stagiair als een echte meerwaarde werd beschouwd binnen de organisatie. Dit maakte de werksfeer ook aangenamer en vlotter van omgang. Ik ben zeker en vast gegroeid tijdens deze stage, zowel op persoonlijk als professioneel vlak. Een win-win dus!
Zoek je nog een leuke stage als grafisch ontwerper of in content marketing of branding? Dan is The Value Agency de ideale plaats om jouw skills uit te breiden en nog beter te ontdekken, twijfel zeker niet om eens hun website te bekijken!