“The essence of strategy is choosing what not to do”


– Michael Porter

Marketingstrategie

We voorzien voor jullie een hands-on marketingplan (standaard voor 12 maanden) en maken daarin een onderscheid tussen éénmalige projecten en een 'constant-on' plan. We bepalen acties om de strategie daadwerkelijk in de praktijk om te zetten.

 

Bij een marketingstrategie kijken we dus naar jullie totale marketingplaatje.  We starten - zoals bij alle marketingtrajecten - vanuit een workshop om jullie bedrijf en verhaal beter te leren kennen.

 

We onderzoeken onder meer jullie doelen, bedrijf, de markt en gieten dit alles in een overzichtelijk actieplan gekopppeld aan een budget.

 

Een marketingplan zien we onder de vorm van cocreatie. Wij stellen vanuit onze expertise een aanpak voor en zullen deze verfijnen volgens jullie noden en budget.

 

Resultaat? Een efficiënte en doelgerichte marketingaanpak.

1

Contentstrategie

Jullie marketingbasis is al gelegd en er is inzicht in de markt, jullie doelgroepen, waardeproposities,... Je weet dus wie je wil zijn en wat je verhaal is.

 

Nu is het kwestie van dit consequent en op de juiste frequentie naar buiten te brengen. Content marketing is pas succesvol als het relevant en interessant is voor je doelgroep. De juiste strategie helpt je om dit scherp te stellen.  We bouwen dus voor jullie een content marketing actieplan.

Jullie doel van content marketing zal centraal staan. Wat wil je ermee bereiken? SEO, authoriteit, waardevol publiek opbouwen, klanten informeren,…

 

We voorzien een duidelijk plan waarin we constante communicatie gaan combineren met doelgerichte acties.

Beatsbooms-03.png
beatboomstekst-02.png
beatboomstekst-02.png
beatboomstekst-02.png

Als de basisstrategie bepaald is kunnen we overgaan tot planning, creatie en distributie

schema website strategie-01.png

Het is vaak moeilijk keuzes maken wat er nu best eerst gedaan wordt (tijd en / of budget).  We stellen dus prioriteiten en werken zo samen naar een doel.

 

Dat krijgt vorm in een duidelijke planning inclusief de budgettaire impact. Verder kijken we ook naar de tools en teams. Dat wil zeggen: wie en wat is er nodig om dit effectief in de praktijk uit te voeren?

Positionering & merkstrategie

Welk verhaal willen jullie vertellen aan de doelgroep?

Hoe zorg je ervoor dat ze het ook begrijpen zoals jullie dat willen?

Hoe bereik je de juiste mensen met de juiste boodschap en hoe creër je fans voor jouw merk?

 

Dat gaan we onderzoeken in een aantal workshops en samenvatten in een overzichtelijk rapport. We onderzoeken de rationele component van jullie merk.

Ook hier kijken we naar doelgroepen, markt en jullie bedrijf. Bieden jullie de oplossingen waar de markt naar op zoek is en communiceer je die ook op de juiste manier?

 

2

Resultaat? Een duidelijk verhaal van jouw bedrijf dat ervoor zorgt dat je op de juiste manier overkomt bij jouw doelgroep samengevat in een overzichtelijk rapport.

Naast die rationele component gaan we op zoek naar het emotionele, verhalende van jullie merk. Samen met het rationele zal dit de basis vormen voor jullie identiteit. Wie willen jullie zijn in de markt, de samenleving en hoe willen jullie communiceren met jullie stakeholders.

 

Hoe willen jullie het verschil maken en wat is jullie purpose. We helpen het jullie ontdekken en scherp te stellen.

Jouw marketingmedewerker helpen

Als KMO is het niet altijd eenvoudig om efficiënt en doelgericht aan marketing te doen. Het vak marketing is zo breed geworden dat het zeer moeilijk is om alle competenties terug te vinden in 1 persoon of in een klein team. Wij helpen die competenties aan te vullen, zonder dat je het budget van een extra FTE moet voorzien.

 

We zien ook vaak dat er ingezet wordt op junior profielen bij het aanwerven van een medewerker voor marketing. Zeer goed, want dat biedt heel wat opportuniteiten en zorgt zeker en vast voor veel energie.

 

Anderzijds is er vaak een gebrek aan ervaring of strategische kennis. Daarvoor bieden we ondersteuning aan de hand van begeleidende sessies, zodat jouw junior snelle stappen in de juiste richting zet. Dat kan al vanaf 4 sessies per jaar.

 

4

KMO-ondersteuning

Een Marketing Manager wanneer nodig

Sommige marketingbeslissingen laat je liever over aan een specialist. Enkel ontbreekt je aan budget om een fulltime marketingmanager aan te werven. Geen nood! Je kan bouwen op de multidisciplinaire kennis en ervaring van The Value Agency wanneer je er nood aan hebt.

 

Begeleiding bij het opstellen van een marketingplan, budgettaire prioriteiten stellen of af en toe eens bijspringen om knopen door te hakken, we zijn er voor jullie!

 

Typische zaken waar we bij helpen: re-brandings, websiteprojecten, go-to-market campagnes, marketingplan en jaarbudget, en structureren van marketingafdelingen.

3